katastrofalny studeny start. Niekto z okolia BB?
Napísané: 10 Dec 2022, 17:53
Caute.
Zosmochlil som teda dlhy prispevok.
Kratka verzia je, ze hladam niekoho za €€, cez Volva z okolia BB. Prosim o kontakt.
Pochopim, ak sa ti nechce vsetko citat, ale ak mas napriek tomu, ze si to necital cele, napisat nieco o com nizsie mozno sam pisem, napriklad o skrtiacej klapke, strav cas radsej nejako uzitocnejsie.
Dlha verzia:
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km
Mam chut poliat ho benzinom a zapalit. Ondiem sa s nim priebezne uz 2 mesiace a neposunul som sa. Doteraz ma to az tak netlacilo, vzdy ked som na nieco nove prisiel, som to vyskusal, ale v stredu mi na krizovatke typek odzadu zramoval druhe rodinne auto, tak uz som fakt nahrany.
Story:
Studeny start je skoro nemozny. Ked ho mnohonasobnym startovanim a hranim s plynovym pedalom ako tak zohrejem, ide skoro normalne. Ked sa prepne na LPG ide este lepsie. Studeny dymi ako lokomotiva. Robil to sporadicky uz po minule 2 zimy, ale po 30tich sekundach bol vzdy OK. Tento rok to zacal robit uz aj v lete a pridalo sa k tomu hvizdanie. Po strastiplnom hladani, ked mi skoro vcuclo ruku cez otvor na olej, som zistil, ze hvizdanie sposobuje pretrhnuta membrana na odvetravacke klukovej skrine. Vymenil som diel, ale na problem so startovanim to nemalo efekt. Tu uvediem, ze LPG som preventive, zvlast ked som zistil ako je urobene, uplne odpojil. Odletoval co bolo. LPG prerusenie kabelaze k benzinovym vstrekom som zrusil – dal do povodneho stavu.
Uplne na zaciatku, uz ani neviem preco, asi na zaklade sedliackeho uvazovania, ze “motor potrebuje zmes a iskru”, som vytiahol palivovu rampu a zistil som, ze prvy s treti vstrek pocas startovania, na zaciatku raz strekne a potom vobec. Po vysetrovacke kablov, konektorov a vstrekovacov (bypass kablov, zámeny stekrov a vstrekov medzi sebou) som usudil, ze bude vadna RJ. Tak som zohnal druhu, dal naklonovat a vysledok bol bez efektu. Teda okrem toho, ze som bol o 250€ lahsi. Az potom som sa docital, ze niektore auta, po zisteni nezapalenej zmesy vypinaju vstreky. Zrejme, aby ochranili katalizator. Preco ale vypina len 1tku a 3ku, mi ale stale nedava zmysel. Na povodnej aj druhej RJ.
Dalej som sa dozvedel, ze tieto motory maju uzastnu skrtiacu klapku Marelli, so 100% poruchovostou, tak uz som si myslel, ze mam vyhrane. Pretoze aj VIDA mi pisaLA „CEM-1A5D-chyba komunikacie s ETM“. Bol som odhodlany, alebo ju nechat zrepasovat, alebo kupit bezkontakne odmeriavanie a zrepasovat si ju sam. Avsak, to co vidim vo VIDA live data, a po tom co som klapku otvoril, kontroloval odporove filmy a stierace, meral parametere, ktore sa zhoduju s http://www.ip-wizards.ch/volvo/VEXED_Co ... li-ETM.pdf , nie som presvedceny, ze je klapka vadna. Na odporovych drahach nie je ani skrabanec. Moja VIDA sice nema test ETM pre verziu mojej klapky, ale pri sledovani zivych dat vidim, ze parametere bezia slusne. Viem, ze sa hodnoti rozdiel medzi oboma potenciometrami, ale krivky sa uplne prekrývajú. Ak mi vsak niekto slusne vysvetli, ze na 80% je to vadnou klapkou, dam ju zrepasovat.
Isty okamih mi tiez VIDA hlasila problem s plynovym pedalom. Tiez som ho rozobral, skontroloval, pomeral a je podla mna OK. VIDA chybu pedalu, aj ETM prestala hlasit.
Jeden den mi zblblo cidlo teploty chladiacky. Vyskocilo na MAX, ventilator ostal trvalo zapnuty. Mal som na neho „otazku“ uz skor, lebo za nespravny rezim sytica pri studen starte, by cidlo mohlo byt zodpovedne. Vybral som ho, ci nie je zanesene, skontroloval konektor, zalozil a cidlo funguje, zmizlo z chyb a podla zivych dat vidim, ze reaguje a meria.
Az dost neskoro som zacal riesit cievky a sviecky. 3 sviecky davali tak na 20% a piata cievka bola uplne KO. Zas som si myslel, ze som vyhral. Kupil som vsetky cievky, nove, Marelli, bosch sviecky, a sice o trocha lepsie chyta, ale problem pretrvava.
Este uvediem, ze som meral tlak paliva na palivovej rampe. Po natlakovani v polohe kluca II., pocas startovania a vrcania je tam tych 4bar. Preto som zatial neriesil filter, aj ked by to mozno mala byt prva vec. Ono takych veci, ktore by som mohol okamzite preventivne vymenit je tam sto. Ale nemozem to robit od buka do buka zvlast, ked mi VIDA, alebo nepise problem, alebo prestane problem pisat. Uz teraz ma to stalo 400e a nikam som sa neposunul.
Vopred dakujem za konstruktivne reakcie
Zosmochlil som teda dlhy prispevok.
Kratka verzia je, ze hladam niekoho za €€, cez Volva z okolia BB. Prosim o kontakt.
Pochopim, ak sa ti nechce vsetko citat, ale ak mas napriek tomu, ze si to necital cele, napisat nieco o com nizsie mozno sam pisem, napriklad o skrtiacej klapke, strav cas radsej nejako uzitocnejsie.
Dlha verzia:
V70, benzin+LPG, 2.4L, 125kW, b5244s, bez turba, r.2001, 300000km
Mam chut poliat ho benzinom a zapalit. Ondiem sa s nim priebezne uz 2 mesiace a neposunul som sa. Doteraz ma to az tak netlacilo, vzdy ked som na nieco nove prisiel, som to vyskusal, ale v stredu mi na krizovatke typek odzadu zramoval druhe rodinne auto, tak uz som fakt nahrany.
Story:
Studeny start je skoro nemozny. Ked ho mnohonasobnym startovanim a hranim s plynovym pedalom ako tak zohrejem, ide skoro normalne. Ked sa prepne na LPG ide este lepsie. Studeny dymi ako lokomotiva. Robil to sporadicky uz po minule 2 zimy, ale po 30tich sekundach bol vzdy OK. Tento rok to zacal robit uz aj v lete a pridalo sa k tomu hvizdanie. Po strastiplnom hladani, ked mi skoro vcuclo ruku cez otvor na olej, som zistil, ze hvizdanie sposobuje pretrhnuta membrana na odvetravacke klukovej skrine. Vymenil som diel, ale na problem so startovanim to nemalo efekt. Tu uvediem, ze LPG som preventive, zvlast ked som zistil ako je urobene, uplne odpojil. Odletoval co bolo. LPG prerusenie kabelaze k benzinovym vstrekom som zrusil – dal do povodneho stavu.
Uplne na zaciatku, uz ani neviem preco, asi na zaklade sedliackeho uvazovania, ze “motor potrebuje zmes a iskru”, som vytiahol palivovu rampu a zistil som, ze prvy s treti vstrek pocas startovania, na zaciatku raz strekne a potom vobec. Po vysetrovacke kablov, konektorov a vstrekovacov (bypass kablov, zámeny stekrov a vstrekov medzi sebou) som usudil, ze bude vadna RJ. Tak som zohnal druhu, dal naklonovat a vysledok bol bez efektu. Teda okrem toho, ze som bol o 250€ lahsi. Az potom som sa docital, ze niektore auta, po zisteni nezapalenej zmesy vypinaju vstreky. Zrejme, aby ochranili katalizator. Preco ale vypina len 1tku a 3ku, mi ale stale nedava zmysel. Na povodnej aj druhej RJ.
Dalej som sa dozvedel, ze tieto motory maju uzastnu skrtiacu klapku Marelli, so 100% poruchovostou, tak uz som si myslel, ze mam vyhrane. Pretoze aj VIDA mi pisaLA „CEM-1A5D-chyba komunikacie s ETM“. Bol som odhodlany, alebo ju nechat zrepasovat, alebo kupit bezkontakne odmeriavanie a zrepasovat si ju sam. Avsak, to co vidim vo VIDA live data, a po tom co som klapku otvoril, kontroloval odporove filmy a stierace, meral parametere, ktore sa zhoduju s http://www.ip-wizards.ch/volvo/VEXED_Co ... li-ETM.pdf , nie som presvedceny, ze je klapka vadna. Na odporovych drahach nie je ani skrabanec. Moja VIDA sice nema test ETM pre verziu mojej klapky, ale pri sledovani zivych dat vidim, ze parametere bezia slusne. Viem, ze sa hodnoti rozdiel medzi oboma potenciometrami, ale krivky sa uplne prekrývajú. Ak mi vsak niekto slusne vysvetli, ze na 80% je to vadnou klapkou, dam ju zrepasovat.
Isty okamih mi tiez VIDA hlasila problem s plynovym pedalom. Tiez som ho rozobral, skontroloval, pomeral a je podla mna OK. VIDA chybu pedalu, aj ETM prestala hlasit.
Jeden den mi zblblo cidlo teploty chladiacky. Vyskocilo na MAX, ventilator ostal trvalo zapnuty. Mal som na neho „otazku“ uz skor, lebo za nespravny rezim sytica pri studen starte, by cidlo mohlo byt zodpovedne. Vybral som ho, ci nie je zanesene, skontroloval konektor, zalozil a cidlo funguje, zmizlo z chyb a podla zivych dat vidim, ze reaguje a meria.
Az dost neskoro som zacal riesit cievky a sviecky. 3 sviecky davali tak na 20% a piata cievka bola uplne KO. Zas som si myslel, ze som vyhral. Kupil som vsetky cievky, nove, Marelli, bosch sviecky, a sice o trocha lepsie chyta, ale problem pretrvava.
Este uvediem, ze som meral tlak paliva na palivovej rampe. Po natlakovani v polohe kluca II., pocas startovania a vrcania je tam tych 4bar. Preto som zatial neriesil filter, aj ked by to mozno mala byt prva vec. Ono takych veci, ktore by som mohol okamzite preventivne vymenit je tam sto. Ale nemozem to robit od buka do buka zvlast, ked mi VIDA, alebo nepise problem, alebo prestane problem pisat. Uz teraz ma to stalo 400e a nikam som sa neposunul.
Vopred dakujem za konstruktivne reakcie