Motor alebo prevodovka ???

fero76033
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15 Jún 2024, 06:19
Vek:: 48

Motor alebo prevodovka ???

Príspevok od užívateľa fero76033 » 22 Okt 2024, 20:46

Zdravim volvaci potrebujem poradiť.Vlastnim Volvo XC90 2012,2.4 D5 ,147kw a.
Od leta mám taký problém,že auto raz ide ako nové inokedy keď preradí je jedno či z 2 do 3,alebo z 5 do 6 stratí ťah,začne duniet,vybrovat.Nerobi to stále ,ale čím ďalej tým častejšie.Niekedy ide normálne ako nové 1-2 dní,inokedy 5 minút a potom to začne. Buď musím viac stlačiť pedál,alebo manuálne podradiť a znova ho rozbehnúť.Stava sa aj to,že nepodradi zo 6 do 5,alebo z 5 do 4 a znova musím manuálne ,lebo ho dusí. Keď ide normálne tak ako nové potichu,žiadne dunenie,vybracie nič krásne prehadzuje pri 2000 otáčkach tie spadnú na 1500 ale ďalej krásne ťahá a to len pri tuknuti do pedálu.Bol som v 3. Volvo servisoch diagnostika neukázala nič,no prvý krát jeden senzor,ktorý som vymenil,ale nepomohlo to.Prečistil som komplet celé sanie,vymenil staré hadice aj podtlakové hadičky a nič stale to iste,raz to ide raz nie.Kupil som si aj Vidu,tiež nenasla ziadnu chybu,dal vymenit olej v prevodovke plus urobit diagnostiku a povedali ,ze prevodovka je tie ok tak uz neviem co by to mohlo spôsobovať.
Nevedel by niekto poradiť na čo by som ešte mal pozrieť?

Cronicle
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 04 Sep 2020, 12:36
Vek:: 38
Bydlisko: KE
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: Motor alebo prevodovka ???

Príspevok od užívateľa Cronicle » 31 Okt 2024, 13:03

Na môj vkus radenie pri 2000ot/min dosť nízko. keď máš vidu, urob reset adaptácie prevodovky a nauč a radiť nanovo..
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW
Yamaha FZ6 S2 NAKED 2007
Vida

fero76033
Príspevky: 4
Dátum registrácie: 15 Jún 2024, 06:19
Vek:: 48

Re: Motor alebo prevodovka ???

Príspevok od užívateľa fero76033 » 06 Dec 2024, 21:06

Ak ide ako má,tak radi pri 2000-2100 otáčkach a ďalej krásne ťahá potichu,hladko či 3jka či 6tka.
Urobil som aj adaptáciu prevodovky a žiadna zmena.
Zistil som,že mi podfukuje cez tesnenie na rezonatore turba aj keď bolo menené pred mesiacom,tak som vymenil rezonator za silikónovú hadicu a auto ako nové...,ale radosť trvala len 2 dní a znova to isté preradí a nevládze,alebo nepodradi napr.zo 6tky a pritom nevládze,ale rýchlosť a otáčky má primerane na 6 prevodový stupeň.Uz sa mi stalo aj to,že ťahá až do 6 šatky normálne a potom Max 80km/ h 3000 otáčky a nič viac,ubral som až na 40 km/h a znova išlo normálne ďalej.Alebo jeden semafor a rozťahuje pomaly otáčky až 2600 a duni...,ďalší semafor a ťahá krásne potichu len sa dotknem pedálu a ťahá radi bez problémov.Som bezradný už koľko času ,peňazí doňho išlo a nič nepomohlo .

Cronicle
Pokročilý
Pokročilý
Príspevky: 369
Dátum registrácie: 04 Sep 2020, 12:36
Vek:: 38
Bydlisko: KE
Poďakoval: 6 krát
Bolo mu poďakované: 5 krát

Re: Motor alebo prevodovka ???

Príspevok od užívateľa Cronicle » 10 Dec 2024, 11:09

Tesnenie na rezonatore od turba som na xc90 my2012 147kw menil aj ja, pretože mi spodné tesnenie roztrhlo a fučal som ako vysávač pri zosliapnuti plynového pedálu a na palubovke mi svietila ponorka..vymenil som spodné tesnenie za pár EUR z volvozone.sk a všetko v poriadku. Akurát som si všimol, že povodne tesnenie bolo založené naopak..
Volvo V60 2.0 T6 AWD R-Design Polestar 240kW
Yamaha FZ6 S2 NAKED 2007
Vida

Napísať odpoveď