Volvo 740/940 - kúpa

Mick
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 11 Mar 2018, 22:46
Vek:: 22

Volvo 740/940 - kúpa

Príspevok od užívateľa Mick » 11 Mar 2018, 23:46

Zdravím všetkých Volvistov!

Zavítal som sem, pretože by som sa rád chcel poradiť s výberom - pre mňa vhodného Volva rady 740 alebo 940.
Už nejakú dobu prezerám fóra, rôzne články, videá, takže nejaké tie pojmy a informácie už pomaly zbieram, ale stále sa len učím, takže určite sa rád dozviem aj niečo ďalšie.

Auto by som chcel používať na bežné, pravidelné jazdenie, občas aj na prepravu väčších vecí, aj ťažné zariadenie padne vhod, takže verzia Wagon by bola asi najvhodnejšia. Tým som ale chcel povedať, že auto bude v úlohe každodenného, aj keď pravidelne udržiavaného auta, od ktorého budem jednoznačne očakávať spľahlivosť, ba priam až nesmrteľnosť, ktorá sa pripisuje týmto autám. Ale prejdem ku konkrétnejším otázkam.

1. Výber modelu

V tomto už som sa asi aj rozhodol, najviac by mi zrejme vyhovovala 940ka, po roku 1994, ktorá by mala vo výbave už nejaké tie bezečnostné prvky navyše ako SIPS alebo bočné airbagy. Ale ani 740ku úplne nezavrhujem, tá sa mi viac páči po stránke dizajnu.

2. Výber motorizácie

V tejto oblasti už som sa tiež čosi dočítal - že dobrá voľba bude asi 2.3 benzín. Lenže ktorý? V ponuke ich bolo celkom dosť. Ako jazdí napr. taká 96 kW atmosféra B230FB? Je to dostačujúce? Alebo je to na také auto lenivé? Mám sa popozerať radšej po preplňovanej verzii? Ak áno, tak ktorá je podľa Vás najspoľahlivejšia? Ako je to so spotrebou u jednotlivých benzinových agregátov? Je tam nejaký rapídny rozdiel?

A ako znášajú tieto motory prerábku na plyn? Je to v pohode? Prípadne je lepšie hľadať ojetiny bez plynu, aby som si nenarobil zbytočné problémy?

Ešte som si tam v ponuke všimol aj dva vznetové agregáty - D24 T a D24 TIC. Sú tam medzi nimi okrem výkonu nejaké rozdiely alebo sú to dva motory vychádzajúce z rovnakého základu? Ktorý by bol keď tak lepšia voľba? Prípadne je u tohto auta vznetový agregát vôbec dobrá voľba?

Potom by som ešte rád spomenul, že radšej by som bol za manuálnu prevodovku, ale ak by to náhodou padlo na a, je tam niečo, na čo si dať pozor, čo by mohlo zapríčiniť neočakávanú a drahú opravu?

3. Na čo si dať pozor pri obhliadke vyhliadnutej ojetiny?

V tejto oblasti by som potreboval asi najviac tipov a rád. Sú tu nejaké konkrétne "bolesti" u týchto aut, ktoré si treba obzvlášť pozrieť pred kúpou takéhoto auta?

A ako je to s kilometrovým nájazdom? Nemusím sa báť aj kúsku čo má vyše 300 000 km? Alebo je tu nejaká "kritická hranica" kedy sa zvykne všetko do radu "sypať"?

4. dostupnosť náhradných dielov

Ako je to, prosím s náhradnými dielmi? Je tu niečo, čo sa nedá zohnať v bežnej servisnej sieti ako napr. Elit, Autokelly... a treba to zháňať od nejakého originálneho dodávatela?

5. Samosvorný diferenciál

Tu sa chcem hlavne spýtať, či sa do 940ky bežne montoval v rámci príplatkovej výbavy, alebo ho tam možno jedine zohnať a dosadiť z nejakej 960ky? Alebo pasuje aj z inšieho auta?

6. Kde auto kúpiť?

Čo tak sledujem našu inzerčnú ponuku, tak je to celkom bieda, zato kúsky v Belgicku alebo Holandsku sa mi zdajú byť dobre vybavené, zachovalé a aj cenovo dostupné (a to aj keď si prirátam dovozné poplatky). Máte s takýmto dovozom niekto skúsenosť? Alebo sa to už pri tak starom aute ani neoplatí?

7. Sú karosárske diely medzi modelmi 740 a 940 zameniteľné?

Vyššie som spomínal, že sa mi 740 dizajnovo viacej páči. Preto by ma zaujímalo, či by bolo teoreticky možné na model 940 použiť prednú masku, svetlá, nárazník, kapotu a blatníky z modelu 740, keby som sa v budúcnosti náhodou veľmi nudil.

8. Oplatí sa uvažovať o alternatíve - rade 850?

Alebo je to už okrem predného náhonu a novšej techniky celkom iné auto, ktoré by som s radou 900 ani nemal zrovnávať?

Viac otázok už nemám. Hádam moje otázky neboli nemiestne, ale ešte som žiadne takéto auto nikdy nemal, tak by som sa chcel vopred uistiť.

Budem rád za každú Vašu radu.

Ďakujem.

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Volvo 740/940 - kúpa

Príspevok od užívateľa sergej » 13 Mar 2018, 23:06

Mick napísal:
11 Mar 2018, 23:46
Zdravím všetkých Volvistov!

Zavítal som sem, pretože by som sa rád chcel poradiť s výberom - pre mňa vhodného Volva rady 740 alebo 940.
Už nejakú dobu prezerám fóra, rôzne články, videá, takže nejaké tie pojmy a informácie už pomaly zbieram, ale stále sa len učím, takže určite sa rád dozviem aj niečo ďalšie.
Vitaj u nas.

Auto by som chcel používať na bežné, pravidelné jazdenie, občas aj na prepravu väčších vecí, aj ťažné zariadenie padne vhod, takže verzia Wagon by bola asi najvhodnejšia. Tým som ale chcel povedať, že auto bude v úlohe každodenného, aj keď pravidelne udržiavaného auta, od ktorého budem jednoznačne očakávať spľahlivosť, ba priam až nesmrteľnosť, ktorá sa pripisuje týmto autám. Ale prejdem ku konkrétnejším otázkam.
U stareho auta plati ze kazde predchadzajuce zanedbanie udrzby sa prejavi desatnasobne - typicky tzv Kutil Domaci. Ak chces spolahlive auto bude to chciet nieco ako prediktivnu udrzbu, tzn na zaciatku zainvestovat aj cenu auta, ale hlavne dobre vybrat.
1. Výber modelu

V tomto už som sa asi aj rozhodol, najviac by mi zrejme vyhovovala 940ka, po roku 1994, ktorá by mala vo výbave už nejaké tie bezečnostné prvky navyše ako SIPS alebo bočné airbagy. Ale ani 740ku úplne nezavrhujem, tá sa mi viac páči po stránke dizajnu.
SIPS bol od roku 92, bocne bagy od 94, ale su bez elektroniky, takze staci prehodit sedacky. predny bag by mal byt od 94 hore standard. Dovtedy len za priplatok.

2. Výber motorizácie

V tejto oblasti už som sa tiež čosi dočítal - že dobrá voľba bude asi 2.3 benzín. Lenže ktorý? V ponuke ich bolo celkom dosť. Ako jazdí napr. taká 96 kW atmosféra B230FB? Je to dostačujúce? Alebo je to na také auto lenivé? Mám sa popozerať radšej po preplňovanej verzii? Ak áno, tak ktorá je podľa Vás najspoľahlivejšia? Ako je to so spotrebou u jednotlivých benzinových agregátov? Je tam nejaký rapídny rozdiel?
Najspolahlivejsi je samozrejme B230F alebo vykonenjsia verzia FB. jazdil som s oboma ak su v dobrom stave prekvapia zatahom. Osobne vsak radsej B230FT, ten vie mat dokonca nizsiu spotrebu. Super volbou je B204FT, s nim sa auto nestrati ani dnes, mam ho. Kompromisom je B234F. Jazdil som aj s B200FT a nebolo to spatne, celkom svizne to chodilo, ale na zavodenie s modernymi autami to uz nie je.

A ako znášajú tieto motory prerábku na plyn? Je to v pohode? Prípadne je lepšie hľadať ojetiny bez plynu, aby som si nenarobil zbytočné problémy?

Ešte som si tam v ponuke všimol aj dva vznetové agregáty - D24 T a D24 TIC. Sú tam medzi nimi okrem výkonu nejaké rozdiely alebo sú to dva motory vychádzajúce z rovnakého základu? Ktorý by bol keď tak lepšia voľba? Prípadne je u tohto auta vznetový agregát vôbec dobrá voľba?
TIC ma ine chladenie oleja a ine cerpadlo, inak su to rovnake motory. V 940 uz s hydrostelovou hlavou. Ja mam ten motor rad, ked je dobre nastaveny nie je pocut ze je to diesel. Znie ako felda s vytahanou retazou. Motor ma na dnesnu dobu velmi kratky interval vymeny oleja 5 az 7k5 km. Rozhodne nebrat kus kde s amajitel chvali ze tam leje cosi longlife a meni kazdych 20k km. Inak diely su perfektne dostupne a relativne lacne, blok skrateny o valce sa daval ako 1,6 do Pola a pod. Vyslovene neznasa vytacanie za studena (nad 2500 ot trvale) potom mu je to uz jedno.

Potom by som ešte rád spomenul, že radšej by som bol za manuálnu prevodovku, ale ak by to náhodou padlo na a, je tam niečo, na čo si dať pozor, čo by mohlo zapríčiniť neočakávanú a drahú opravu?
Automat chce slusne zaobchadzanie a pravidelne vymeny oleja. Pri kupe treba skontolovat olej ci nie je hnedy a nesmrdi spaleninou. nesmie kopat, trochu moze kopnut pri plnom plyne, ale ten kopanec musi byt taky "obly" :-)

3. Na čo si dať pozor pri obhliadke vyhliadnutej ojetiny?
na vsetky pazvuky a vseobecne vsetko co u kazdeho auta. Check listy najdes na nete, nema zmysel to tu opakovat.

V tejto oblasti by som potreboval asi najviac tipov a rád. Sú tu nejaké konkrétne "bolesti" u týchto aut, ktoré si treba obzvlášť pozrieť pred kúpou takéhoto auta?

A ako je to s kilometrovým nájazdom? Nemusím sa báť aj kúsku čo má vyše 300 000 km? Alebo je tu nejaká "kritická hranica" kedy sa zvykne všetko do radu "sypať"?
hranica je dana udrzbou, su bezne kusy s 500k km a nepovedal by si to o nich. Hlavne na 7xx hrdzaveju prahy a podlaha. Pozor na znamky po buracke. Idealne zobrat zo sebou mechanika, alebo nejakeho majitelo takehoto vehikla. Usetris si dost rozpravok od predavajuceho.

4. dostupnosť náhradných dielov

Ako je to, prosím s náhradnými dielmi? Je tu niečo, čo sa nedá zohnať v bežnej servisnej sieti ako napr. Elit, Autokelly... a treba to zháňať od nejakého originálneho dodávatela?
S beznou motorizaciou nebude problem, spotrebny materia vobec. Skor pozor na jeho kvalitu, podvozok idealne Lemfoerder. Origo paradoxne necychadza az tak draho, pokial nenakupujes v TopAuto Ba. Dielov su plne eshopy, avsak niekedy cakas. Najhorsie su na to vzacnejsie motorizacie - B204FT, B234F, tam uz niektore veci nezozenies, a ked hej tak su drahe.

5. Samosvorný diferenciál

Tu sa chcem hlavne spýtať, či sa do 940ky bežne montoval v rámci príplatkovej výbavy, alebo ho tam možno jedine zohnať a dosadiť z nejakej 960ky? Alebo pasuje aj z inšieho auta?
Do 940 sa daval G80 Locker, pasuje z 965, z 964 nie. Samozrejme sa da kupit len vnutro a to nahodit do obalu + nove poloosi. Beznejsi je v aoch, alebo so lilnejsimi motormi.

6. Kde auto kúpiť?

Čo tak sledujem našu inzerčnú ponuku, tak je to celkom bieda, zato kúsky v Belgicku alebo Holandsku sa mi zdajú byť dobre vybavené, zachovalé a aj cenovo dostupné (a to aj keď si prirátam dovozné poplatky). Máte s takýmto dovozom niekto skúsenosť? Alebo sa to už pri tak starom aute ani neoplatí?
Bud 7xx/9xx chces alebo si vyberes nieco dostupnejsie. Teraz je v BA pekna 964ka.

7. Sú karosárske diely medzi modelmi 740 a 940 zameniteľné?
Dvere ano, predok nie, ak teda neberiem do uvahy posledne modely 740 v lepsej vybave ktore su v predu ako 940.

Vyššie som spomínal, že sa mi 740 dizajnovo viacej páči. Preto by ma zaujímalo, či by bolo teoreticky možné na model 940 použiť prednú masku, svetlá, nárazník, kapotu a blatníky z modelu 740, keby som sa v budúcnosti náhodou veľmi nudil.
Vsetko ide, ale radsej by som kupil sedmu. Plug and play to rozhodne nie je

8. Oplatí sa uvažovať o alternatíve - rade 850?
Tiez som k nej dokonvergoval, hlavne pre prevadzkove naklady - D5252T. taktiez je stavana na vyssiu rychlost, niezeby sedma nedala 160 ale motor aj sprevodovanie je navrhovane na svedskych 110.

Alebo je to už okrem predného náhonu a novšej techniky celkom iné auto, ktoré by som s radou 900 ani nemal zrovnávať?
850 je auto uplne inej konstrukcie a inej generacie, porovnavat mozes cokolvek, otazkou je k comu to bude dobre. Tymto sposobom dojdes ku kupe rocnej jazdenky. Bud chces stare auto alebo nie.

Viac otázok už nemám. Hádam moje otázky neboli nemiestne, ale ešte som žiadne takéto auto nikdy nemal, tak by som sa chcel vopred uistiť.

Budem rád za každú Vašu radu.

Ďakujem.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Mick
Príspevky: 6
Dátum registrácie: 11 Mar 2018, 22:46
Vek:: 22

Re: Volvo 740/940 - kúpa

Príspevok od užívateľa Mick » 25 Mar 2018, 12:44

Ďakujem Sergej, presne takto som to potreboval počuť a veľmi mi to pomohlo. {palechore}

Tak, ako si aj napísal, mám určite v pláne po kúpe do auta zainvestovať a porobiť všetko, čo bude treba, a preventívne aj tam, kde možno nebude treba. :D

S výberom motorizácie je to už asi jasné, budem sa poďľa možností pozerať po nejakej 2.3, či už s turbom, alebo bez, to závisí od ponuky. Ak by sa našiel aj nejaký zachovalý nafťák s pravidelným servisom, možno aj to by stálo za to, ale určite si dám pozor na ten interval výmeny oleja.

Ešte by som sa opýtal k tým motorom 2.3. Je tam niečo, čím obzvlášť špeciálne tieto motory "trpia"? Pri 960 II. 2.5 či 2.9 som počul o praskajúcich hlavách. Vyskytuje sa tento problém aj u štvorvalcových dvatrojek? Prípadne, je na nich "niečo", čo zvykne často odchádzať? Ešte som počul o celkom malom chladiacom okruhu, kde si treba dať pozor aj na menší únik vody. Viac som toho ale asi ani nepočul. Takže ak o niečom ešte vieš, budem rád :)

A ako je to s plynom a týmito motormi? Keď sa náhodou pošťastí a nájdem pekný kúsok, ktorý ale bude v plyne, mám ísť do toho, alebo sa od toho radšej držať ďalej?

A ešte by som mal otázku k modelu 960 I. Keby náhodou motyka vystrelila. Viacprvková zadná náprava - dajú sa na ňu zohnať v pohode všetky potrebné diely, čo sa zvyknú opotrebovať, alebo je s tým už problém? Bola táto náprava (údajne) rovnako náchylná na poruchy ako pri 960 II.? Alebo je to nejaký iný, starší a spoľahlivejší systém?

K tej "peknej 964ke v BA" - hodíš sem prosím link? Bežne sledujem inzerciu, ale tento kúsok mi zjavne akosi unikol {zmyslajuci}

Ďakujem. :)

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Volvo 740/940 - kúpa

Príspevok od užívateľa sergej » 26 Mar 2018, 23:26

Ak ti 10,5l vody pri B2xx pride malo, tak potom neviem :-D S chladenim problem nie je, pokial nie je zarasteny chladic. MY94+ uz mali chladic na celu sirku otvoru, podobne ako 960ky.
Pri B2xx si treba dat pozor, aby auto bolo vybavene elektronikou Bosch (LH2.4) a nie Reginou. Ta sa kazi a nie su na nu diely. Spoznas ju podla stvorcovej zapalovacej cievky do ktorej idu hadicky a viac kablov ako je obvykle. Vyskytovala sa vsak najmä v sockovych 740.
Inak redblock-y nicim zvlast netrpia, len zanedbanou udrzbou. Al eaj tak je to asi najodolnejsi motor co Volvo kedy spravilo.

Pri motore B6304F (je jedno v ktorej 960) nie je problemom hlava, ta vydrzi v pohode. Problemom je blok. Po opatovnej montazi hlavy je 50% na sanca ze blok praskne. Nemusi hned. Riesi sa to blokom z S80, sam sa na to chystam ked dorobim B204FT.
Multilink MKI som repasoval 2x. Niektore silentbloky som daval vyrabat.
http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_m ... _rozborka/
http://sergej7490.rajce.idnes.cz/V960_B ... storation/
Ale nieje to lacny spas ak to chces spravit poriadne. Ja som kupoval aj nove Nivomaty, nastastie este idu zohnat. MKI ma vyhodu v tom, ze ide prerobit na normalne pruziny relativne jednoducho. MKII tiez, ale nie je to take jednoduche.
MKII je z Al, takze ak jazdilo tam kde sa solilo, nebude to lahka oprava.

960 z Bazosa je uz prec, asi sa predala. Vyzerala k svetu, aj ked modelovy rok 91.
V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Užívateľov profilový obrázok
sergej
MUDrc
MUDrc
Príspevky: 646
Dátum registrácie: 03 Máj 2009, 19:10
Vek:: 5
Bydlisko: PN/Praha
Poďakoval: 1 krát
Bolo mu poďakované: 19 krát
Kontaktovať užívateľa:

Re: Volvo 740/940 - kúpa

Príspevok od užívateľa sergej » 05 Apr 2018, 21:26

V960TURBO, B204FT, 1991
V960GLE, B6304F, 1992
Bolo:
V760GLE, D24T, 1985 RIP
V940SE, B200FT, 1992

Napísať odpoveď