Strana 1 z 3

B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 28 Jan 2013, 22:11
od užívateľa sergej
Dufajuc, ze je tu par automechanikov co uz nejaky ten motor snad aj poskladali, by som poprosil o Vas odborny nazov na to, co vidiet na videu, teda nezotrete olejove mapy pri pohybe piestov na 2. az 4. valci. 1. valec zotiera krasne. Co mapy indikuju ? Šisaty valec ? (teda nekruhove opotrebenie), "iba" vydrate kruzky, pripadne oboje... a samozrejme co s tym.
Motor isiel po starte tak na 3,5 valca, po kratkom behu sa rovnomernost rapidne zlepsila, stale mal vsak problem s volnobehom. Zo stiftov na vyfukovych zvodoch pre 4. valec za studena najprv slzila, neskor kvapkala az tiekla chladiaca kvapalina.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAfzWYUxhEc" onclick="window.open(this.href);return false;
K tomu este foto niektorych piestov a hlavy. Mokre skvrny sme pravdepodobne sposobili pri manipulacii s nou.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 28 Jan 2013, 23:30
od užívateľa doktor
Valce a "okruhlosť " sa dajú s presnosťou na mikrometre premeriať.
Tesnosť krúžkov sa testuje tak, že sa naleje petrolej do valca a sleduje sa či petrolej odtečie, alebo nie.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 29 Jan 2013, 05:39
od užívateľa martinopel
A je to opravdu olej? Na mne to působí dojmem nějaké emulze.Voda s olejem.Jak vypadá zbytek motoru? je to zakarbonované??Na druhém válci na hlavě z leva to vypadá,že to bralo vodu.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 29 Jan 2013, 07:16
od užívateľa sergej
martinopel napísal:A je to opravdu olej? Na mne to působí dojmem nějaké emulze.Voda s olejem.Jak vypadá zbytek motoru? je to zakarbonované??Na druhém válci na hlavě z leva to vypadá,že to bralo vodu.
Spodok som dole nemal, to da dole mechanik tento tyzden. Motor stal nejake 2 mesiace s cca 3ma kratkymi startmi tak na 2 minuty (vojdenie a vyjdenie z dielne). Aj po takto dlhych prestavkach chytal na cca 3 otocenie startera. Olej som daval LiquiMolly s MoS2. Voda sa stracala, ale prisudzoval som to stiftu presrobovanemu do vodneho kanala. Takze tie zabielene ventily na 3. valci naznacuju tahanie vody ? Nemal by potom byt aj inkriminovany valec vycisteny ? Tesnenie pod hlavou fuknute nevyzeralo byt, bolo laminatove. Este je skusim ho nechat vyfotit.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 29 Jan 2013, 23:01
od užívateľa gusto
Kompresiu ste nemerali pred demontážou?

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 00:01
od užívateľa kwiko
na mna ten motor posobi akoby dlhsie stal vo vlhkom prostredi, az hrdza nahlodala 2.a 3. valec. To su tie mapy.
Honovanie valca sa zda byt ok, tak sisaty moc nebude a majitel motor setril, kedze nevidim ryhy aj obcas menil olej.

Rozhodnutie je tazke, ale asi by som zvolil ekonomicku cestu zrepasovania ventilov s guferami+zrovnanie a jazdil... spodku by som sa nechytal.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 07:35
od užívateľa sergej
gusto napísal:Kompresiu ste nemerali pred demontážou?
Kompresiu som meral kratko po kupe (asi 2 roky dozadu, ked zacal mat nepravidelny chod a problemy s volnobehom). Bola v poriadku, 2 valce mali mierne nizsiu. Kde som ale zastrcil stitok z merania uz neviem. Pred rozborkou som nemal ako zmerat, nemam merac s takym dlhym nadstavcom.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 07:40
od užívateľa sergej
kwiko napísal:na mna ten motor posobi akoby dlhsie stal vo vlhkom prostredi, az hrdza nahlodala 2.a 3. valec. To su tie mapy.
Honovanie valca sa zda byt ok, tak sisaty moc nebude a majitel motor setril, kedze nevidim ryhy aj obcas menil olej.

Rozhodnutie je tazke, ale asi by som zvolil ekonomicku cestu zrepasovania ventilov s guferami+zrovnanie a jazdil... spodku by som sa nechytal.
Motor je v Ba, mozes sa dojst kuknut ak mas cas a chut. Viac hlav viac kapusty :-)
Este jedna vec - z chladiacich kanalikov na 4. valci som povytahoval rozne usadeniny (nebola to hrdza). 1. az 3. valec su ciste.
Pomohli by nove kruzky ? (A na ako dlho ?)
Ako som uz pisal, motor bol v poslednom case (od jesene) v cinnosti nepravidelne, rok predtym cez zimu tiez nechodil kvoli sekajucemu sa diferaku. Ale prakticky od kupy sa motor chova rovnako, startuje velmi dobre -aj po dlhom case naskoci na cca 3. otacku, zo zaciatku evidentne vynechava niektory, alebo niektore valce (viac mi to pride akoby 2 sli tak na 50%) a ma problemy udrzat volnobeh po prudkom ubrati plynu (znizeni vykonu).

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 12:00
od užívateľa Iggy
len dodam, ze motor je z auta von az teraz, auto bolo odstavene minulu zimu - vonku a v podstate s polovypustenym chladiacim okruhom, kedze tento tiekol, ako sergej spomina.
ak sa kwiko citi na obhliadku, ja cez vikend cas mam, mozeme tam zbehnut spolu.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 19:09
od užívateľa gusto
Tie mapy vypadajú ako kavitácia, asi tie valce(druhý a tretí)brali vodu a to mohlo spôsobiť tie mapy. Predpokladám, že povrch tých máp je mierne hrbolatý, teda nie je hladký, ako povrch, kde vidieť honovanie.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 20:24
od užívateľa sergej
gusto napísal:Tie mapy vypadajú ako kavitácia, asi tie valce(druhý a tretí)brali vodu a to mohlo spôsobiť tie mapy. Predpokladám, že povrch tých máp je mierne hrbolatý, teda nie je hladký, ako povrch, kde vidieť honovanie.
Tak to som pre nedostatok casu nezistoval, fakt sme rozborku stihli len tak tak. Iggi ma ulohu na vikend :-)

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 30 Jan 2013, 20:41
od užívateľa gusto
Keď ten povrch nie je hladký, tak ti pomôže asi len výbrus.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 03 Feb 2013, 09:59
od užívateľa sergej
Takze mapy su uplne hladke, nemozno dotykom rozoznat zmenu struktury povrchu, predpokladam ze budu chemickeho razu. Mali sme aj dolu vanu, po vode ani stopy, po karbone taktiez, jedine miesta kde bolo trocha karbonu boli boky protizavazi na kluke, foto dodam neskor.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 05 Feb 2013, 21:40
od užívateľa sergej
Dal som dolu aj vanu, vnutri ziadne kovove castice ani nanosy karbonu. Aby som nezasieral forum, dal som vsetky fotky na rajčinu, rad uvitam Vaše postrehy.
http://sergej7490.rajce.idnes.cz/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 06 Feb 2013, 00:16
od užívateľa gusto
Vidím, že nový stojan na motor už je v službe.

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 13 Feb 2013, 14:18
od užívateľa sergej
JJ stojan uz facha. Viete mi doporucit niekoho z BA kto by sa cez vikend vedel na spodok motora podivat a poradil ci s nim nieco robit, alebo nechat tak ?

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 20 Feb 2013, 13:52
od užívateľa sergej
Tak hlava je na 4. valci prasknuta medzi ventilom a svieckou, podla VÚZ to je neopravitelne.... :cry:

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 20 Feb 2013, 20:44
od užívateľa gusto
No fasa... :(

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 21 Feb 2013, 10:26
od užívateľa sergej
gusto napísal:No fasa... :(
Nakoniec aj zacinas byt rad, ze si ju nekupil ;)
Este sa radim s Dovalovskym, snad bude mat na opravu iny nazor...

Re: B204FT - opotrebenie motora ? Co s tym ?

Napísané: 23 Feb 2013, 22:58
od užívateľa gusto
Ale nie, veď len tie Hydry stáli za to. Ale s tou hlavou, to je problém. Síce viem o jednom aute s týmto motorom, ale neviem, či sa ho majiteľ bude chcieť zbaviť.