já mám 460 2,0 bez turba.
Výhody:
1. na dané auto dostačujúcí motor s dobrým výkonom a zrychlením pri predbiehaní.
2. výbava slušná - pozri si moje auto
http://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=18203
3. konstrukčne jednoduché - myslím, že problémy sú menej časté, než u nových volv.
4. Významně lacné náhradné diely - oproti V70 cca polovičné, zrovnatelné s favotitom, servis jednoduchý, akýkoľvek priemerný servis všetko opraví.
5. príjemná spotreba 8,3 L/ 100 (merané plná -plná) pri odjazdených 18,000 km, 80% mesto, krátké trasy. (Zaujímavé je, že i pri trase cca 300 km Šumperk -Slaný s divokou jazdou v serpentínach a asi 50km diaľnice rýchlosťou 180-190/hod bola stále spotreba 8,5L/100.
Pri rychlosti 90km/hod po Rakúsku som ma okolo 6,5L /100)
6. dostatok miesta pre cestujúcich vzadu.
7. 460 celkom velký kufor. 440 zase dobré nakladanie vzhľadom k prevedení hatchback.
Nevýhody:
1. Odhlučnenie - maximálna pohodová rychlosť je cca 150km/h. Pri vyššej už je hluk, ale jazdné vlastnosti sú ok tak do 175 km /h. Okolo 195-200 je maximálka, ale napr. oproti 850 alebo V70 už má človek i trochu strach.
2. Veľa áut je v zlom stave, dost hrdzavejú lemy zadných blatníkov.
3. jazdné vlastnosti oproti vyšším triedam 850/V70 horšie, celkové pohodlie horšie.
4. Iba 1 airabg.
Doporučujem si nekupovať auto za menej než 30 tisíc, ináč to doplatíš v investíciach.
Kto predává 440/460 nad 40,000, vätšinou už vie, prečo tie prachy za to chce a to auto bude vo veľmi dobrom stave. (napr. svoje auto si cením na cca 60.000 kč, ale predať ho rozhodne nechcem.)